Thursday, December 10, 2009

Same roomates? Yes! Same housemates? HELL NO!

Hari tu aku bukak la website student portal UiTM,nak check status application utk hostel. Aku bukak la page tu dgn "dup dap dup dap" di hati ni. Bila result hostel dah kluar,aku agak pissed jgk la. Sbb masa sem 1 dulu dpt LEVEL 18. Sem 2 ni makin naik 2 level pulak. Mana la aku tak panas. Patutnya kitorang yg dpt level ats dulu diturunkan sikit la,plg tak 5 level ke. Ni makin tambh pulak. Haisyh! Kalau lif rosak mcm mana? Tak ke jenuh nak naik tangga tinggi2 macam tu? Dah la lif dkt blok tu selalu sgt meragam. Wtf la,susah doh mcm ni. Dah tu,dpt bilik dgn perabot yg sama,lagi la pns kot. Pns la mlm2,kitorang kena share kipas 4org skaligus. Susah la mcm tu kan? Alamatnya,tidur dkt hall lagi la kalau mcm ni. Tapi nasib baik la dapat roomates yg sama. Kalau tak,susah jugak kot. Aku ni dah la jenis yg malas nak knl2 org baru ni. Tak selesa nanti jadinya. But one thing yg okay la dkt floor ni ialah ada water cooler. Which means,aku tak pyh la nak daki tangga tgi2 lagi. Keluar je bilik,ada cooler. Sng nak ambik air.


Aku tak kesah la dapat roomates sama sbnrnya,sbb diorang best! Tapi kalau same housemates,sorry la. Duhh,sapa nak dgn korang lagi? Annoyed gila. Suka sangat cari gaduh. Perli-perli la,mcm aku nak dgr sgt suara korang tu. WTF la! Ingat korang hebat eh? Sorry babe. We dont give a single damn thing bout you guys la. So,dont act HEBAT eh? Bukan apa,kalau kitorang salah,cakap elok-elok tak boleh ke? Perlu ke kau perli2? Tak kan? Korang tu suka sgt cari gaduh,padahal kitorang tak heran sangat la dkt korang.


So,kalau aku dpt housemates yg sama dgn Bilik B lagi,aku dgn sukarelanya akan melangkah keluar daripada rumah tu. Kalau tak keluar pun,aku lepak je dlm bilik. If dkt hall pun,aku tak nak tgk muka korang la. As if aku nak sgt. Mintak2 tak sama dgn korang lagi eh. Aman hidup ni.

No comments:

Post a Comment